mandag 26. januar 2015

SiT Happened

Lørdag som var gikk SiT Happens av stabelen her i SiT Idrett. Vi hadde åpen dag på alle våre tre sentre, lanserte det nye timekonseptet RÅ! og hadde 90 minutters spinning med guilty pleasures! Var du med på noe av morroa?

Da bookingen åpnet for påmelding til lørdagens timer torsdag kveld klokken 21, ble RÅ!-timene fulle på fem minutter! Det var morsomt å følge med på bookingen etterhvert som ventelistene ble lengre og lengre, og ikke minst bygget det opp mine forventninger til lørdagen. For på lørdag skulle nemlig Camilla og jeg kjøre to timer med RÅ!. I tillegg til det kjørte Anneli og Lene en RÅ!-time, og Trine ledet ivrige spinningentusiaster gjennom 90 minutters minimaraton! Slik var planen for SiT Happens, i tillegg til alle de vanlige timene våre som gikk denne lørdagen:

RÅ! kl 11.20 på Gløshaugen - Camilla & Nina H
RÅ! kl 11.45 på Portalen - Lene & Anneli
Guilty pleasures (90 min) kl 12.00 på Portalen - Trine
RÅ! kl 13.45 på Portalen - Camilla & Nina H


Det å få lov til å kjøre team-teach på timer, dvs at man er to eller flere instruktører som har timen sammen, gir et kick utenom det vanlige! Det er fantastisk artig å lede en time sammen med en annen instruktør, og denne gangen kunne jeg ikke vært mer heldig med min sparringspartner. Camilla er nemlig en av mine favorittinstruktører, og dyktigere og sprekere dame skal man lete lenge etter! 

Etter workshopen forrige lørdag satt Camilla og jeg sammen et program med våre favorittøvelser, fant energisk og gira musikk, planla oppvarming og nedtrapping, for så å fordele hvem som skulel instruere de ulike delene gjennom timen. Lørdag møtte vi opp spente og fulle av energi, og første timen gikk overraskende bra! Vi klarte også å komme oss greit gjennom time nummer to på portalen, og var helt utkjørt da vi var i mål med begge timene! 




"Jeg var veldig spent før første timen på Gløshaugen. Vi har brukt endel tid på øving og planlegging, men jeg var likevel litt nervøs. Begge timene gikk over all forventning. Det er en blytung time, men sammen klarte vi å pushe oss gjennom alle arbeidsperiodene. Deltagerne var bokstavelig talt helt RÅ ! Seks runder av burpees er ingen lek, men med gira folk i salen var perfekt motivasjon Det beste med konseptet er at du kan tilpasse alle øvelsene til din kropp og tempo. TUSEN TAKK for to herlige økter til alle som var med!" - Camilla, Instruktør




"Det var en helt fantastisk opplevelse å få kjøre RÅ! sammen med Lene og den spreke gjengen som møtte opp på Portalen lørdag. Snakk om å ta utfordringer på strak arm! Det var maks arbeidsinnsats hele timen, og masse energi som gjorde det utrolig inspirerende og morsomt å være instruktør. Jeg håper flere tar turen innom RÅ! - det er en fin mulighet til å få jobbet med styrke, spenst og kondisjon i sitt eget tempo :) " - Anneli, instruktør


"Jeg var superspent på å kjøre RÅ! Team Teach. Jeg har vært med på mange, men som deltaker, ikke som instruktør. Heldigvis er jeg og Anneli i stor grad veldig enige om hvordan en RÅ!-time skal være og vi samarbeidet godt i forberedelsene. På grunn av praktiske årsaker hadde vi ikke kjørt igjennom hele team teachen på forhånd, og heller ikke fått testet alt det tekniske (som feks den nye kule timeren!). Likevel gikk det kjempebra! Øvelsene var harde, musikken var motiverende og deltakerne hadde en vanvittig stå-på-vilje jeg ikke har sett maken til! Og det virket som at de var slitne, men fornøyde. Det var også kjekt å se noen kjente fjes i salen, som feks instruktør-Randi og sjef-Ida. Anneli og jeg var kjempefornøyd med samspillet vårt igjennom timen. Jeg var supersliten både underveis i og i etterkant av timen, men konkluderer bare med at da var det en skikkelig bra RÅ!-time Jeg gleder meg veldig mye til å kjøre timen fast på Portalen tirsdager kl. 18.20. Håper mange tar turen innom og tester ut RÅ!!" - Lene, instruktør

På portalen kjørte Trine en 90 minutters spinningtime med guilty pleasures klokken 12! Og det ble en stappfull time med masse energi, fantastisk musikk og spreke deltagere. 


"Ååh, da va so latterle kjekt!! 90 minutt gjekk kjempefort, og folk jubla og lo. Va ganske spent pao om enkelte av guilty pleasurane slo an, feks "Rosa Helikopter" og "Dragostea din tei", men dei viste seg å laga aller best stemning Og superkult at fleire kom med sangforslag pao Facebook i forkant av timen, eg lika når folk e engasjert Eg ska definitivt køyra timen igjen!" - Trine, instruktør

Tusen takk til alle som var med på lørdag - dere er RÅ! Håper DU blir med og teste ut det nye timekonseptet vårt i ukene som kommer - det er bare å glede seg :)

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar