fredag 10. februar 2012

Ukens ansatt: Anneli

Navn: Anneli K. Marsfjell

Stilling: Gruppetreningsinstruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT? Jeg startet som instruktør i Puls og Mosjon høsten 2008. Hadde et lite avbrekk vinteren 2011 pga. turnustjeneste, men kom tilbake for fullt i høst!

Hva er arbeidsoppgavene dine?
Dette semesteret har jeg puls, pilates, bosustyrke og corebar. Arbeidsoppgavene mine er å lage gode gruppetimer som gjør folk glade og slitne. Mye av forberedelsestiden før en time går med til å finne den rette musikken og de rette trinna som får deltakerne til å yte sitt beste når det gjelder som mest. Jeg kan sitte lenge med denne oppgaven før jeg stikker til aerobicsalen for å teste ut programmet - musikk og god utnyttelse av treningstiden betyr mye for meg!

Hva synes du er det beste med jobben din?
Det beste med jobben er når du opplever at deltakerne kommer til timen din og får innfridd forventningene sine og litt til. Det er fantastisk å se at folk fortsatt kan smile på det siste draget uansett hvor tungt det måtte være i corebar og puls, eller oppdager "en ny" muskel i pilates og bosu. I tillegg syns jeg det er herlig å få lov til å formidle bevegelsesglede - kropp er topp!


Hva liker du å trene?
Som man kanskje kan lese ut fra timene mine, er jeg glad i å trene kondisjon og kjernemuskulatur. Etter at jeg startet som pilatesinstruktør har jeg fått øynene enda mer opp for kroppsbevissthet, og syns pilates er en fin måte å trene på; en sterkere kropp og en sterkere mental helse. Ellers liker jeg å jogge ute.

Utdannelse:
Bachelorgrad i fysioterapi

Interesser:
Gruppetimer, lese bøker, gå på konserter, reise, gå på kafé med gode venner, danse swing, jogge ute, hekle lappeteppe (bare 200 brikker igjen nå!), nyte livet.

Beste treningslåter:
"Uprising" - Muse (styrke/kondisjon), "Shake Senora" - Pitbull(spenst/kondisjon), "Roads" - Portishead (kjernemuskulatur/avspenning)

Personlig hilsen:
Om du syns det er lite motiverende å trene stabilitetsøvelser for ankler, knær, hofter og rygg alene - test ut en gruppetime med bosustyrke! 45 minutter med musikk og øvelser på halv gummiball som trigger stabilitetsmuskulatur i hele kroppen - hallo balanse og kjernemuskulatur!

1 kommentar: