søndag 5. februar 2012

Smidig = ?

Vi har et bredt timetilbud i SiT Idrett - mange ulike gruppetimer som fokuserer på ulike aspekter ved trening. Dermed kan du velge den gruppetimen som passer deg! Om du vil trene utholdenhet er kanskje Puls, Spinning eller Kick-off timen for deg, om du vil utfordre koordinasjonen kan du prøve DansStep eller Zumba, og vil du forbedre bevegeligheten kan du for eksempel gå på SMIDIG! Timebeskrivelser av alle timer ligger på nett, men dersom man hverken har prøvd pilates eller yoga, vil antakelig ikke timesbeskrivelsen av smidig gi deg store innsikten i hva timen innebærer.

Smidig = Styrke, bevegelighet og avspenning inspirert av tai chi, yoga, pilates og ballett. Mange av øvelsene er hentet fra yoga og pilates, men mens man i disse treningsformene gjør bevegelser i takt med pusten, tillater vi oss i Smidig å bruke tempo i musikken mer aktivt. Vi jobber mye med balanse, og utfordrer stabiliseringsmuskulatur i mage/rygg og bein/ankler.

Dette semesteret er vi tre instruktører som har timen; Nina A, Ingvild A og meg. Vi har alle ulike kompetanseområder, så øvelsesutvalget i timene vil variere med instruktøren. Nina er utdannet innen dans og er yogainstruktør, Ingvild har bred erfaring med det meste innen gruppetrening, også med ballett. Og jeg, da...prøver å bli mer smidig med mitt første semester som Smidiginstruktør. Jeg har mest erfaring med hopp-og-sprett-og-ta-ti-armhevninger. Jeg passer selvfølgelig på å snike inn noen armhevninger i grasiøs smidigstil.  ;)

Jeg har lekt meg litt med en bildepresentasjon, så nedenfor kan du se en film med eksempler på øvelser du kan forvente på SMIDIG:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar