søndag 14. desember 2014

Førjulsflauser

Snart, veldig snart, er juleferien endelig her for alle sammen. Noen har kanskje fått ferie allerede, og det kjennes sikkert utrolig godt etter en travel høst, og ikke minst etter en intensiv eksamensperiode. For noen gjenstår det enda en uke med eksamenstid, og som en liten oppmuntring kommer det her noen flaue, kanskje litt kleine, og morsomme historier fra oss i SiT. Da vi hadde julebord for noen uker siden ble det presentert en rekke herlige egenopplevde historier, og jeg lo fra ende til annen av alt som ble presentert. Litt glede og latter burde man spre, og kanskje det gjør dagen din bittelitt morsommere!



Aldri glem flightmode

"Det gikk mot slutten av en av de litt hardere yogatimene jeg kjører. Jeg hadde nettopp tatt med deltagerne gjennom avspenningsøvelsene i savasana, og jeg hadde en full sal med godt over 30 deltagere, liggende helt stille og rolig på ryggen på matten sin, med øynene lukket. The floating clouds med Kundalini Yoga Meditation fløt behagelig ut av høytalerne, og mest sannsynlig var det nettopp der deltagerne befant seg også, på flytende skyer. Så ringer telefonen min. The floating clouds ble tvert byttet ut med en høy og skjerende ringetone (iPhone: hvorfor har dere så stygge standardtoner?) (og Tuva; hvordan i all verden kan du glemme flymodus??!). Jeg spretter ut av lotusstillingen min, og bort til anlegget. I min betuttethet skjønner jeg ikke hvordan jeg skal skru av ringingen, så jeg ender med å trykke på den grønne knappen, som jo medfører at den intetanede innringeren tror hun får svar. Mammas stemme fyller rommet; Halloo? Tuva? Tuvaaa?! Avspenningen var offisielt over..." - Tuva, yogainstruktør


En pinlig start på dagen

"Det var en varm sommerdag, og jeg skulle jobbe tidligvakt på Dragvoll Idrettssenter. På Dragvoll er det en automatisk ytterdør og en manuell mellomdør som man må gjennom for å komme seg inn til resepsjonen. Den mellomste døren settes i smekklås på kvelden, slik at man ikke kan komme seg inn fra utsiden når vi har stengt. Når man åpner om morgenen må man bruke en liten nøkkel for å ordne det slik at den ikke lenger står i smekklås. Akkurat denne sommermorgenen åpnet jeg for kundene uten å slå smekklåsen av døren. Jeg var ganske ny som resepsjonist, og hadde glemt det. Da de kom inn gjennom den ytterste døren, åpnet jeg mellomdøren fra innsiden, og deretter gikk jeg bort til kontrollpanelet ved den ytterste døren. Jeg ville få den til å stå åpen hele tiden, siden det var så varmt ute. Mellomdøren gikk i smekklås bak meg, og der sto jeg sammen med en håndfull kunder, uten nøkkelkort, og ute av stand til å slippe dem inn på treningssenteret. De var ikke videre imponert, for å si det sånn. Etter noen få (men laaange) minutter med frustrerte og oppgitte kunder, kom jeg på å gå opp trappen til 2. etasje, for å se om jeg kunne komme meg inn der og ta en annen trapp ned til resepsjonen. Jeg møtte en låst dør. Men plutselig ser jeg en engel i form av en vaskedame komme inn i gangen på andre siden av døren, og hun slipper meg inn. Litt forsinket får jeg åpnet treningssenteret og håper at kundene som har kommet ikke er så sinte som de ser ut, og at de kanskje lider av dårlig hukommelse. Jeg, derimot, kommer ikke til å glemme det med det første. " - Sofie, resepsjonist

Twerk it

"Jeg var på Portalen en mandag og skulle trene styrke. Med masse folk og fulle apparater fant jeg ut at planen måtte endres. Så tenkte jeg "Jaa, jeg har jo sett på Facebook sånne øvelse hvor folk tar pushups opp ned etter veggen i håndstående. Det gjør jeg!". Jeg fant meg en vegg midt i lokalet og prøvde å komme meg opp i håndstående. Det gikk ikke sånn sykt bra, og jeg deisa i bakken på alle forsøkene. Da jeg gikk rundt mellom vektene etterpå kom en gutt bort til meg og sa "nice twerk!". - The twerk girl





Ekspress-pilates

"Vi vet alle hvor viktig det er å utfordre seg selv for å kunne bli bedre i det man holder på med, og selv om jeg kun jobber som spinninginstruktør, sa jeg ja til å være vikar på en pilatestime i våres. Dette skulle jeg bare klare, og jeg fikk god hjelp til å sette sammen et bra program av mine kollegaer her i SiT. Da jeg endelig skulle ha timen, kjente jeg at det var uvant å skulle snakke så rolig, og bare gjøre rolige og kontrollerte bevegelser, det var jo den rake motsetningen til det å ha en spinningtime hvor man jobber høyt i puls og roper og holder på. Jeg kjørte på med pilates, og da jeg var ferdig med programmet så jeg opp på klokken - og gjett hva? Bare halve timen var unnagjort.. Jeg har aldri hatt mer lyst til å synke gjennom gulvet, og kastet et despreat blikk på mine to gode venninner og kollegaer som lå på første rad. De begynte bare å le, og jeg måtte informere deltagerene om at dette var en av de litt kortere pilatestimene. Selv om jeg etterpå bare hadde lyst til å låse meg inn på do, kom mine kollegaer med oppmuntrende tilbakemelding, og jeg fikk en sjokolade som premie for gjennomført pilatestime. Opplevelsen var ganske pinlig, men i ettertid veldig morsom. Neste semester skal jeg faktisk ha pilates fast på timeplanen, for man skal aldri gi opp - skal man vel?.." - Karoline, spinning og pilatesinstruktør


Mitt første møte med Dragvoll Idrettssenter

"Første gang jeg skulle ha forelesning på Dragvoll, syklet jeg opp i hui og hast, da jeg alltid er sent ute. Jeg løp inn i den første garderoben jeg kom til, da mine treningserfaringer fra Idrettsbygget på Gløshaugen tilsa at de tre første garderobene var jentegarderober, og de tre siste var guttegarderober. Jeg hev av meg klærne og løp inn i dusjen. På hyllen der inne sto det en shampo av typen "dobbeldusj for menn" - noe jeg tenkte var litt rart siden dette var en jentegarderobe. Jaja. Jeg dusjet raskt (heldigvis!), og da jeg etterpå sto ute i garderoben med håndklet rundt livet for å ta på meg klærne, gjorde den første gutten sin ankomst. Jeg tror vi så like overraskede ut begge to, og jeg stotret frem "er ikke dette jentegarderoben?", "nei" sa han "dette er guttegarderoben". Jeg tror aldri jeg har hatt mer lyst til å synke gjennom gulvet enn det jeg hadde akkurat da. Og i stede for å gå ut og la meg få noen minutter til å kle på meg, gikk denne herremannen bort til skapet sitt og latet som absolutt ingen ting. Jeg for min del har vel ALDRI kledd raskere på meg! Jeg samlet sammen resten av tingene mine og løp, eller spurtet rettere sagt, ut av garderoben og inn i en av jentegarderobene.. Som til min store overraskelse befant seg lengst ned i gangen. Der ble jeg sittende helt til forelensingen var over..." 

Vi har enda flere gode og kleine historier på lager, og kanskje kommer det enda flere her på bloggen over nyttår! God lesing - og god søndag!

Klem Nina (som alltid dobbeltsjekker skiltet på garderobedøren..!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar