onsdag 6. november 2013

Bli bedre kjent med Hoa



Navn:
Hoa Van Vo

Stilling:
Treningsveileder

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Siden Vårsemester 2013

Hva er arbeidsoppgavene dine:
Som treningsveileder (TV) er jeg faglig utdannet innen trening. En TV gir en kort innføring i styrke og kondisjonstrening gjennom veiledning og oppfølgning på trening for å hjelpe det enkelte medlemmet til å trene på en effektiv, trygg og motiverende måte. Arbeidsoppgaven er varierende og mye av tiden går med til å arbeide med å tilrettelegge trening og vedlikeholde apparater. Arbeidsområdene påvirkes av hvor mange som har booket timer hos treningsveileder.

Hva synes du er det beste med jobben din?
At jeg kan gjøre mye forskjellig og at ingen dager er like. Det beste er at jeg får trene gratis på alle tre sentrene når jeg jobber her i SiT, og at det er såpass godt arbeidsmiljø.

Hvordan motiverer du andre til å starte med trening eller opprettholde gode treningsrutiner?
Jeg motiverer andre ved å fokuserer på det mentale ved å bevisstgjøre kundene på at de er sterkere enn de tror. Jeg gir også tilbakemeldinger som kan være positive, men også konstruktive. Ved å finne ut hva de ønsker å oppnå (målsetting), og dele det opp i mindre mål som er lettere å oppnå, steg for steg.

Hva liker du å trene selv?
I det siste har det blitt mye funksjonell trening (som Crossfit, kettlebells og tabata trening) og styrke. Tidligere har jeg dansa aktivt som amatør og på profesjonelt nivå, da gikk det mye i breakdance og hip hop.

Utdannelse:
Første året på master: Idrettsvitenskap
Tidligere bachelor: Idrett og samfunnsvitenskap med fordypning i bevegelsesvitenskap.

Hva gjør du på fritiden? 
Er sosial med venner, coach på ”Training Room” (crossfittsenter/treningsenter) og trener funksjonell trening.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Jeg liker godteriposen twist, fordi der er det mange forskjellige smaker. Det samme gjelder med musikksmak for min del. Alt fra instrumental orkestmusikk til hard metal.

Personlig hilsen:
Arnold Scwarzenegger 6 regler for suksess:
1. Trust yourself
2. Break some rules
3. Don't be afraid to fail
4. Ignore the naysayers
5. Work like hell
6. Give something back.

Hoa i aksjon:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar