onsdag 12. desember 2012

Ukens ansatt; Stine S


Navn: Stine Ottesen Sunde


Stilling: Gruppetreningsinstruktør. 
Denne høsten har jeg hatt Zumba og DansStep.



Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Har jobbet i SiT siden august 2012, og stortrives!

Hva er arbeisoppgavene dine?
Det er å motivere og spre treningsglede hos deltakerne, i tillegg til å finne fengende musikk som egner seg til å lage bra koreografi. Selv om jeg har dansetimer ser jeg likevel en utfordring i å legge de opp slik at deltakerne skal få opp pulsen og at timene dermed gir økt treningseffekt!

Hva er det beste med jobben din?
Det er helt fantastisk å instruere foran en stor gjeng deltakere, som smiler fra øre til øre, og som tar seg helt ut på trening! I tillegg er det alltid morsomt å se at deltakerne kommer igjen på timene!! 

Hva liker du å trene?
Det er kanskje ikke noen hemmelighet at jeg har en forkjærlighet for danse- timer, som Zumba, Afro og DansStep. I tillegg har jeg begynt å trene styrke dette semesteret, noe som er kjempegøy og som videre er supert i kombinasjon med gruppetimene!!

Utdannelse:
Jeg går siste året på femårig lektorutdanning med mastergrad i nordisk litteratur.

Interesser:
Her vil det muligens være betimelig å trekke frem frasen jeg lærte etter fem år med tysk i skolen: Ich tanze gern und liebe Musik! Trening er en av hovedinteressene ved siden av studiene. I tillegg liker jeg veldig godt å være med familie, venner og spise god mat… som da helst er laget av dem.

Beste treningslåt/musikk:
Jeg liker egentlig det meste av musikk, og spesielt sanger med skikkelig rytme og som er gode å danse til! Nå for tiden er jeg hektet på Daddy Yankee – Rumba Y Candela.

Personlig hilsen:
Man har alltid godt av fysisk aktivitet, og spesielt under studiene er det viktig å ta seg tid til å røre på seg! Enten det gjelder eksamensperiode, eller lange skoledager med forelesning og vanlig lesing, så er det godt å få løsnet opp og beveget seg. I tillegg til overskudd og energi, er det jo en fin måte å bearbeide pensumet på! ;)



Jeg ønsker alle en riktig god jul, med mange pakker, mye god mat og masse treningsglede! :D


Hilsen Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar