søndag 19. august 2012

Ukens ansatt: Ida Camilla

Navn: Ida Camilla Kjos

Stilling: Aerobicinstruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT:
Siden mai 2011

Hva er arbeidsoppgavene dine:
Som aerobicinstruktør går arbeidsoppgavene mine ut på å lage enkle, men effektive timer som alle skal kunne delta på, uansett treningsbakgrunn. Jeg er opptatt av at musikken jeg bruker skal motivere deltagerne til å ta i litt ekstra, samtidig som at den skal nå ut til alle. Å lage gruppetimer er veldig tidskrevende til tider og kan være nokså utfordrende, men samtidig er det veldig, veldig gøy!

Hva synes du er det beste med jobben din:
Det er mye positivt med denne jobben, men det å kunne motivere andre og bidra til å skape treningsglede er veldig kjekt! Det å se andre smile seg gjennom en knallhard time for så å gå glisende ut av aerobicsalen er en bra følelse!! Ellers synes jeg det er veldig gøy å lage timer og å leke seg med musikk og øvelser.

Hva liker du å trene:
Jeg liker stort sett det meste av trening, men kan vel ikke legge skjul på at corebar er en favoritt blant gruppetimene! Er også glad tung styrketrening, så jeg prøver å få til en del styrkeøkter i løpet av uka. Nylig har jeg også fått sansen for spinning, så kan vel konkludere med at variasjon er nødvendig for å holde treningslysten min oppe:)

Utdannelse:
Til våren 2013 avslutter jeg en bachelor i psykologi, og planen videre er en master.

Interesser:
Trening og fysisk aktivitet er vel min lidenskap nummer 1, men bortsett fra det går det mye tid til venner. Er også glad i å reise, da særlig på festivaler (musikkinteressen er også stor!) Med fare for å høres kjedelig ut er jeg også veldig interessert i nevropsykologi, så kan finne på å lese en del om dette også utenfor skoletiden.

Beste treningslåt/musikk:
Oi, det er mye! Er vanskelig å velge en absolutt favoritt, men det som definitivt  får meg i gang er musikk med mye tempo og "drum and bass"! Noen klassikere på timene mine er jo Prodigy og Pendulum- så det meste av det, men er stort sett nokså allsidig på musikkfronten.

Hilsen fra Ida:
Vil hilse til alle gamle og nye medlemmer og ønske velkommen til et nytt treningssemester i SiT! Håper dere har hatt en fantastisk sommerferie og brukt den til å samle opp ny energi som vi skal få utløp for gjennom trening til høsten ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar